Siirry sisältöön
Etusivu Ajankohtaista Valpas Certifications palvelut laajentuvat ISO9001 sertifiointipalveluihin

Valpas Certifications palvelut laajentuvat ISO9001 sertifiointipalveluihin

Valpas Certifications Oy:n palvelut laajenevat

Iloksemme ilmoitamme toimialamme laajenemisesta nyt myös ISO9001 laadunhallintajärjestelmien sertifiointipalveluihin, ISO13485- sekä koulutuspalveluiden ohelle.

Akkreditointiprosessi sisälsi koko toiminnan arvioinnin, mukaan lukien harjoitusauditoinnin, jonka johdosta ensimmäinen ISO9001 asiakkaamme sai sertifikaatin.

Tarjoamalla myös ISO9001-sertifiointipalveluja pystymme vastaamaan entistä paremmin asiakaskunnan tarpeita. Pystymme tarjoamaan lääkinnällisten laitteiden sektorin toimijoille entistä laajempaa palvelua. Palvelumme tulee kattamaan jatkossa myös metallipajat, elektroniikkavalmistajat sekä erilaiset tukkukaupat, kuten apteekit.

ISO9001-standardin tavoitteena on jatkuva parantaminen ja asiakastyytyväisyys. Standardin erityisiä hyötyjä ovat: 
•    Asiakkaiden tarpeiden ymmärtäminen ja sidosryhmien tunnistaminen
•    Laadunvarmistus seurannan, tarkastuksen ja testauksen avulla
•    Palveluiden ja tuotteiden kehittäminen
•    Laadunhallinnan jatkuva parantaminen koko organisaatiossa

”Pääarvioijan työnkuvaan kuuluu asiakkaiden laatujärjestelmien vaatimuksenmukaisuuden arviointi. Laatujärjestelmästandardeja on olemassa useita ja kunkin arviointiin vaaditaan osoitettava pätevyys. Arvioinnit tapahtuvat vakinaistettujen toimintamallien mukaisesti, joita ohjaa myös erilaiset standardit ja ohjeistukset. Akkreditointiprosessiin kuului FINASin suorittamat kenttäseurannat, joissa arvioidaan näiden noudattamista sekä arvioijan pätevyyttä. Itse laatujärjestelmäarviointi tapahtuu asiakkaan dokumentaatiota tarkastelemalla, haastattelemalla asiakkaan henkilöstöä sekä toimintaympäristöön tutustumalla. Kuten jo pidemmän aikaa on ollut käytäntönä, arviointien lähtökohtana on, että asiakkaan laatujärjestelmä täyttää vaatimukset. Näin ollen arvioinneilla pyritään vahvistamaan tämä oletus, ei siis tarkoituksenmukaisesti haeta poikkeavuuksia, vaan ajatellaan positiivisesti!” – Lassi Laitinen, lead auditor