Vihdoinkin kirja liiketoimintapalveluiden hankinnasta! Hankintojen merkitys yrityksissä on kasvanut viime vuosina, ja erityisesti palvelujen hankinta tuo yrityksille uusia haasteita ja mahdollisuuksia. Palveluntarjoajat voivat tuoda merkittävää lisäarvoa yrityksen uudistamiseen ja kehittämiseen.
Englanninkielisessä kirjassa käsitellään ulkopuolisilta toimittajilta hankittavia liiketoimintapalveluja, kuten tuotekehityspalveluja, markkinointi- ja konsultointipalveluja, ICT-palveluja, logistiikkapalveluja ja teollisuuden kunnossapitopalveluja.
Perinteisellä hankintatoimella on harvoin valmiuksia hoitaa monimutkaisten liiketoimintapalvelujen hankintaa. Toimittajamarkkinan tunteminen ja ymmärtäminen, hankittavien palvelujen sisältömäärittelyt, tarjousten vertailu ja usein vuosiakin kestävä yhteistyö palveluntarjoajan kanssa asettavat erityisiä haasteita hankinnalle.
Kirja tarjoaa esimerkkejä erilaisista palveluista ja niiden hankinnan ominaispiirteistä. Se on tarkoitettu nykyisille ja tuleville hankintatoimen ammattilaisille ja yritysjohdolle, joka haluaa kehittää hankintaa tukemaan yrityksensä liiketoimintamenestystä.