Kuinka viestiä yrityksen vastuullisuudesta?
Vastuullinen toiminta ja siitä viestiminen ovat yhä tärkeämpiä menestystekijöitä yrityksille. Tiedot vastuullisuudesta kiinnostavat niin sijoittajia, asiakkaita kuin nykyisiä ja tulevia työntekijöitä.
EU:n kestävyysraportointia koskeva lainsäädäntö aiheuttaa yrityksille paljon velvoitteita, mutta standardit ja harmonisointi sekä uusi, viherväittämiä koskeva direktiivi tuovat myös ryhtiä ja luotettavuutta viestintään.
Monelle yritykselle vastuullisuusasioista viestiminen voi tuntua haastavalta. Vastuullisuusasiantuntija Noora Kuparinen ja viestintäasiantuntija Sini Kaukonen antavat blogissaan vinkkejä yrityksille vastuullisuudesta viestimiseen ja siihen, kuinka välttää sudenkuopat.
- Kerro teoista, tavoitteista ja mittareista konkreettisesti.
- Viesti ymmärrettävästi ja täsmällisesti.
- Käytä varoen termejä vihreä ja vastuullinen.
Lue kirjoitus Teknologiateollisuuden verkkosivuilta!
Tutustu kestävyysraportointia koskevaan tietopakettiin (Vain jäsenyrityksille!)