stocksy_txpf7d7f3c1dv7100_medium_163239.jpg

Jopa 20 000 nuorelle kesätöitä teknologiateollisuudessa

Arviolta noin 20 000 nuorta saa tänäkin vuonna kesätyötä teknologiateollisuuden yrityksissä. Tarjolla on monipuolisia ja kiinnostavia töitä, joissa nuoret pääsevät näyttämään ja kartuttamaan osaamistaan. Vielä kannattaa kysellä työpaikkoja, vaikka joihinkin yrityksiin haku on jo päättynyt. Työpaikkoja on tarjolla ympäri Suomen.

– Kesätyö ja harjoittelu ovat nuorille ykkösjuttu: osaaminen karttuu, omat tavoitteet kirkastuvat ja työelämän pelisäännöt tulevat tutuiksi. Yrityksillä puolestaan on mahdollisuus näyttää, että ne ovat kiinnostava vaihtoehto myös tulevaisuuden työpaikaksi. Nuorten näkemykset ja kokemukset ovat erittäin arvokkaita, tähdentää koulutusjohtaja Leena Pöntynen Teknologiateollisuus ry:stä.

Alan kesätyö- ja harjoittelupaikkoja löytyy myös Teknologiateollisuuden Kesätyöt 2020
-sivustolta
. Sieltä saa erinomaisen kuvan tarjolla olevista töistä ja pääsee tutustumaan nuorten uratarinoihin heidän itsensä kertomana.

– Nuorten palkkaaminen on yrityksille paras satsaus tulevaisuuteen. Kannustamme yrityksiä palkkaamaan myös kansainvälisiä opiskelijoita, koska sillä tavoin heidät sitoutetaan pysymään Suomessa valmistumisen jälkeenkin, Pöntynen sanoo.

Koululaisilla on mahdollisuus kurkistaa teknologia-alaan myös Tutustu työelämään ja tienaa
-ohjelman kautta. Se on etenkin peruskoulun yläluokkalaisille, kymppiluokkalaisille ja lukiolaisille suunnattu ohjelma, joka mahdollistaa kahden viikon työharjoittelun.

Koulutusjohtaja Leena Pöntynen, Teknologiateollisuus ry, puh. 040 130 6113