Lausunto ympäristön- ja luonnonsuojelusta

Teknologiateollisuus ry pitää luonnon monimuotoisuuden heikkenemisen pysäyttämistä äärimmäisen tärkeänä ja olemme sitoutuneet tavoittelemaan luonnon monimuotoisuuden turvaamista ja lisäämistä. Teknologiateollisuus ry on valmistellut yhdessä jäsenyritysten kanssa vuoteen 2050 saakka ulottuvan biodiversiteettiohjelman, jonka ohjeiden, verkostojen ja käytäntöjen avulla alan yritykset pystyvät edistämään omia biodiversiteettitavoitteitaan.

Teknologiateollisuus ry kannustaa yrityksiä ottamaan biodiversiteetin hallinnan huomioon strategisessa suunnittelussa ja asettamaan omalle toiminnalleen yhä useammin myös biodiversiteetin edistämistä koskevia tavoitteita. Yritysten biodiversiteettitietoisuutta ja -osaamista on kuitenkin kasvatettava nykyisestä. Tähän tulisi varata riittävät resurssit vuoden 2023 budjetista, jotta talousarvioesityksessäkin mainittu tavoite luonnon monimuotoisuuden vahvistumisesta voisi toteutua.

Avaa lausunto >>