Ukrainan lippu

Teknologiateollisuus lahjoittaa SPR:lle 50 000 euroa Ukrainan sodan uhrien tukemiseen

Teknologiateollisuus ry lahjoittaa Suomen Punaiselle Ristille (SPR) 50 000 euroa Ukrainan sodan uhrien tukemiseen.

SPR tukee lahjoituksilla ihmisten perustarpeita ja toimittaa ukrainalaisille vettä, ruokaa, suojaa ja terveyspalveluita. Kansainvälinen Punainen Risti auttaa myös kadonneiden etsinnässä.

Kansainvälinen Punainen Risti on toiminut Itä-Ukrainan konfliktialueella lähes koko kahdeksan vuotta kestäneen konfliktin ajan. Myös Suomen Punainen Risti on toimittanut vuosien ajan tukea Ukrainaan.

Teknologiateollisuus tuomitsee Venäjän sotatoimet Ukrainassa. Venäjän hyökkäys on räikeä kansainvälisen oikeuden loukkaus. Teknologiateollisuus tukee yhdessä muun elinkeinoelämän kanssa väistämättömiä ja vaikuttavia taloudellisia sanktioita Venäjää vastaan. Pidämme jäsenyrityksiämme ajan tasalla pakotteista ja vastapakotteista.

Teknologiateollisuus ry kannustaa myös jäsenyrityksiä ja yhteistyökumppaneita lahjoittamaan avustuksia Ukrainaa tukeville järjestöille.

Lisätiedot:

Toimitusjohtaja Jaakko Hirvola, puh. 0400 633 751, twitter: @JaakkoHirvola