Vasta suomennettu Teknologiax – Kohtaa tulevaisuus -teos havahduttaa näkemään maailman nopean muutoksen

Teknologiateollisuuden julkaiseman teoksen tavoitteena on saada aikaan keskustelua siitä, mitä uuden teknologian tuomat muutokset tarkoittavat yhteiskunnalle.

Teknologia kehittyy eksponentiaalisesti. Eksponentiaalisen kasvun ymmärtäminen on digitaalisen vallankumouksen perusta. Tämä mullistaa perustavalla tavalla elämäämme, liiketoimintaa ja kokonaisten yhteiskuntien toimintaa. Digitaalinen muutos vaatii uudenlaista osaamista sekä nykyisiltä että tulevilta työntekijöiltä. Muutosvauhti kiihtyy jatkuvasti, jonka vuoksi muutoksen syy ja suunta on syytä tietää.

Teknologiateollisuuden julkaisemassa Teknologiax - Kohtaa tulevaisuus -teoksessa havainnollistetaan siirtymää lineaarisesta eksponentiaaliseen kasvuun. Kirjan tekijät ovat tanskalaiset disruption asiantuntijat Jannick B. Pedersen ja Anders Hvid.

”Haluamme ennen muuta tehdä eksponentiaalisen kehityksen ymmärrettäväksi”, tekijät sanovat. Tavoitteena on saada aikaan keskustelua siitä, miten meidän tulisi suhtautua uuden teknologian tuomiin muutoksiin. Kirjoittajat myös haastavat lukijansa kysymällä, miten teknologian muutos vaikuttaa heidän elämäänsä ja yrityksensä toimintaan.

Helppolukuisessa kirjassa kuvataan tietotekniikan, tekoälyn, 3D-tulostuksen, bioteknologian ja nanoteknologian kehitystä ja odotettavissa olevia kehitysmurroksia. Yritysesimerkit havainnollistavat, miten teknologian muutos on tuhonnut yrityksiä ja samalla luonut uusia markkinoita.

Lisätietoja ja arvostelukappalepyynnöt:
Kristiina Kaski, 040 749 0619, kristiina.kaski@teknologiateollisuus.fi

Jannick B. Pedersen & Anders Hvid

Teknologiax  Kohtaa tulevaisuus

112 sivua, nidottu

ISBN 978-952-238-197-2

Suositushinta 19 €

Tanskankielinen alkuperäisteos Förstå fremtiden
Suomennos: Jouni Sirén/Intertext
Kustantaja: Teknologiainfo Teknova Oy, julkaisija Teknologiateollisuus ry

Tekijät:

Jannick B. Pedersen on kauppatieteiden maisteri ja FranklinCovey Danmark -koulutusyrityksen hallituksen puheenjohtaja, sarjayrittäjä ja bisnesenkeli. Hän oli perustamassa DEA-ajatushautomoa ja Tanskan teollisuusliitto DI:n alaista liikkeenjohdon konsulttien toimialayhdistystä. Lisäksi hän on työskennellyt vuosia Yhdistyneissä kansakunnissa ja toiminut seitsemän vuoden ajan konsulttiyritys Carl Bron (myöhemmin Grontmij) konsernijohtajana.

Anders Hvid on yhteiskuntatieteiden maisteri ja DareDisruptin perustaja ja toimitusjohtaja. Hän on toiminut jo useita vuosia Singularity Universityn (www.singularityu.org) Tanskan-lähettiläänä. Hvid on Danske Ideer -ohjelman alullepanija ja Singularity Universityn Global Solutions Program -ohjelman vuoden 2010 alumni.